تاوان سکوت
ربات تحت تعقیب
سه شنبه 1 تير 1395 ساعت 23:12 | بازدید : 603 | نویسنده : امین پارسیان | ( نظرات )

ربات تحت تعقیب

رها نیوز :

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ سال گذشته یکی از کارمندان شرکت فولکس‌واگن در آلمان توسط یک ربات کشته شد. رباتی که در خط تولید بود، کارگر را گرفت و فشار بسیار شدیدی به وی وارد کرد که باعث مرگ وی شد. البته این مرگ به خاطر یک خطای انسانی رخ داد.
هم‌اکنون نظریاتی بسیار وجود دارد که ربات‌ها در آینده، علیه انسان‌ها شورش کرده و نژاد آن‌ها را به خطر می‌اندازد. به‌تازگی اتفاقی مشابه در روسیه رخ داده است که بر خلاف اتفاق ذکر شده روند کمی متفاوتی دارد. ربانی به نام پروموبات (Promobot) موفق شد چنین صحنه‌ای از نافرمانی ربات‌ها در داستان‌های علمی و تخیلی را به وجود بیاورد. این ربات با فرار خود باعث شد تا ترافیک عظیمی در یکی از خیابان‌های شهر پرم روسیه (Perm) ایجاد شود.
مؤسس شرکت تولیدکننده در این مورد توضیح داد آن‌ها در حال آزمایش یک الگوریتم یادگیری حرکت خودکار روی پروموبات در یک زمین آزمایش بودند تا آن را در نسخه‌های بعدی ربات مذکور به کار ببرند. در پایان آزمایش مهندسان فراموش کردند تا در امنیتی را قفل کنند؛ همین موضوع باعث شد ربات اقدام به فرار کرده و به علت پایان عمر باتری در خیابان متوقف شود. شرکت تولیدکننده برای پیدا کردن این ربات 45 دقیقه زمان صرف کرد.
با دقت به تصویر زیر می‌توان مشاهده کرد؛ حتی بعد از ادعای شرکت مبنی بر پایان باتری ربات؛ صورت و صفحه‌نمایش وی هنوز فعال است. بلافاصله بعد از این حادثه، یک وبلاگ حرفه‌ای از آن ایجاد شد که تصاویر و ویدئوهای افرادی که با آن عکس گرفته‌اند در آن قرار داده شده است؛ اما هیچ‌یک از این فایل‌ها دارای متاداده نبوده و نمی‌توان زمان واقعی ثبت آن‌ها را تشخیص داد. از طرفی ویدئوی موجود از این ربات، به‌صورت خودکار در حساب کاربری یوتیوب وی قرار گرفته است که موضوع عجیبی به نظر می‌رسد.
پروموبات، یک ربات است که به‌عنوان منشی انسان‌ها توسعه داده شده و عده‌ای احتمال می‌دهند تمام این رخدادها تنها جنبه‌ای تبلیغاتی دارد. در هر صورت هنوز هیچ‌یک از نظریات مذکور در مورد تبلیغاتی یا واقعی بودن حادثه تایید نشده و نمی‌توان نظری قطعی در مورد علت اصلی این حادثه بیان کرد.

 

 



برچسب‌ها: ربات تحت تعقیب ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 260
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 186
:: باردید دیروز : 213
:: بازدید هفته : 648
:: بازدید ماه : 1746
:: بازدید سال : 11615
:: بازدید کلی : 172919